Søvn er en genvej til succes

Søvn er meget vigtigerer for både vores indre og vores ydre, end man lige skulle gå rundt og tro. Hvis du går rundt og føler, at du ikke helt kan følge med i hverdagen, at du måske går og sakker lidt bagud i forhold til at du ikke føler, du kan nå at opnå alle de forskellige ting, du gerne vil opnå, så skulle du måske begynde at fokusere på dit søvnmønster. Tit handler det om at huske at sove et par timer før midnat, fordi disse timer er de bedste for din krop, idet din krop er i det dybe søvnstadie og hviler allermest på det tidspunkt.

Det er rigtig vigtigt at give din krop den hvile, den har brug for. Vi har lavet en lille liste nedenunder her som minder dig om og oplyser dig omkring hvor vigtigt det egentlig er og hvordan din krop påvirkes, når den ikke får nok hvile.  

Søvn er vigtigt for vores krop og hjerne

Ikke nok søvn gør dig naturligvis langt mere sløv og træt, hvilket ofte giver en trang til at spise en masse søde, salte og fede sager, som slet ikke er sunde for din krop. Disse er en masse hurtige energier, som din krop bilder sig ind, den har brug for for at føle, den får mere energi. Samtidig er der et stof i hjernen der gør, at du føler, du kan blive ved og ved med at spise uden at føle nogen som helst form for mæthedsfornemmelse bagefter. Din mavesæk vil være fyldt op, og du vil have indtaget langt flere kalorier, end det er sundt, at du indtager. Kort fortalt giver søvnmangel altså din krop mere fedt på kroppen, og mange mennesker oplever at tage gevaldigt på, hvis de er inde i en periode, hvor de ikke har sovet godt, eller hvor de har nedprioriteret søvn.

Søvn er en essentiel del af det gode liv

Vil du gerne have mere energi, eventuelt fordi du gerne vil kunne rende rundt og fjolle med ungerne på legepladsen? Er du lige kommet hjem fra en forholdsvist stressende dag på arbejdet og skal du også ordne vasketøj og forberede aftensmaden fordi manden har en aftenvagt i dag? Det bedste du kan gør for dig selv for ikke at ende med at blive stresset og for at bevare det gode humør og kreativiteten, når du leger og tilbringer kvalitetstid med ungerne, er at holde skarpt fokus på at få mindst 7 timers søvn hver nat og helst fra kl. 22 af. Hvis du før har været dårlig til at få den søvn, din krop har brug for, og du ændrer på det nu, så vil du helt sikkert føle en kæmpe forbedring.

Opnå en bedre søvn og få mere succes

Det er rigtig vigtigt at prioritere søvn højt. Søvn er ikke et valg. Søvn er ligesom motion og mad et must for kroppen, der har brug for mindst 7-8 timers søvn hver evig eneste nat. For at opnå 7-8 timer hver nat er det vigtigt med en god seng, find de bedste her, samt sovesofaer her. Mange mennesker, der bruger rigtig mange timer på arbejdspladsen for at nå så meget arbejde som muligt, fordi de gerne vil være succesfulde og hele tiden blive bedre får simpelthen ikke sovet nok om natten, fordi de nedprioriterer søvnen og i stedet fokuserer for meget på arbejdet. I virkeligheden er det en rigtig dårlig strategi at lægge og måde at leve på. Enhver der har normale og sunde søvnvaner vil helt automatisk arbejde mere produktivt og hurtigt. De vil altså få mere for hånden på kortere tid og kvaliteten af arbejdet vil højst sandsynligt også være endnu bedre, fordi en kreativitet øges gevaldigt, når kroppen er udhvilet. Søvn kan altså godt give dig mere succes på arbejdspladsen.   

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *